Alexandru Petrescu critică prestaţia la nivel extern a lui Ludovic Orban: Lipsă de viziune
Data publicării:
Autor: Mihai Ciobanu
WhatsApp
"Modul de prezentare a premierului Orban la Conferinta de Securitate de la Munchen reflecta lipsa sa de viziune in materie de geostrategie, geopolitica si geoeconomie", apreciază Alexandru Petrescu (PSD).

"In perioada 14-16 februarie a.c. a avut loc a 56-a editie a Conferintei de Securitate desfasurata la Munchen, un eveniment care reuneste lideri politici mondiali (sefi de state, prim-ministri, ministri, ambasadori), din diferite geografii de la nivel global (SUA, Africa, Asia, Europa), reprezentanti ai mediului academic si de afaceri international, somitati din domenii esentiale (militar, medical, energetic), sefi de organizatii mondiale si care reprezinta cadrul de dezbatere a numeroaselor provocari la adresa securitatii globale, lansand directii si trenduri de actiune care vor modela lumea in care traim.

O oportunitate anuala fantastica pentru Romania de a interactiona cu liderii lumii si de a-si promova activ interesele geostrategice a fost ratata lamentabil de premierul demis Ludovic Orban, ale carui intalniri bilaterale si interventii in plen au fost fara viziune, fara scop, fara beneficii tangibile pentru Romania, pe scurt fara urma de leadership", a scris Alexandru Petrescu pe Facebook.

"Lipsă de viziune în materie de securitate"

"Teme majore ale evenimentului, centrate in jurul comertului global, al epidemiei de coronavirus care ameninta economia mondiala cu stagnare sau recesiune, subiecte pe marginea impactului noilor tehnologii in societate – Inteligenta Artificiala, Big Data, evolutia social media si impactul asupra democratiilor lumii – precum si tema universala a schimbarilor climatice sunt complet ignorate de delegatia romana care ne serveste in comunicatele oficiale platitudini despre vocatia transatlantica a Romaniei, alaturi de necesitatea cresterii contributiilor statelor membre la bugetul UE.

Nimic nu sumarizeaza mai bine lipsa de viziune in materie de securitate, geopolitica si geoeconomie a premierului decat cuvintele sale din interviul acordat la finalul conferintei, intrebat despre pozitionarea Romaniei in contextul unor opinii diferite ale SUA/Franta/ Germania fata de dialogul cu Rusia: 'La noi, lucrurile sunt foarte simple. Avem un parteneriat strategic cu Statele Unite ale Americii, suntem membri NATO și membri ai Uniunii Europene.'

Singura chestiune ramane ce facem in interesul Romaniei ca membri NATO si UE? Simpla apartenenta nu este nicidecum un scop in sine si nici nu serveste ca viziune pentru Romania", afirmă Alexandru Petrescu.

Acest articol reprezintă o opinie.

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?