Deși producătorii de autovehicule s-au pregătit pentru probleme în momentul în care efectele pandemiei de coronavirus au lovit industria și se așteptau la întreruperi ale lanțului de aprovizionare și o scădere a vânzărilor, nu și-au dat seama că un an mai târziu una dintre cele mai mari probleme ale lor ar fi PlayStations. Cererea puternică de sisteme de jocuri, computere și alte produse electronice a absorbit aprovizionarea cu semiconductori, forțând producătorii de autovehicule din întreaga lume să caute cipurile care au devenit la fel de esențiale pentru mobilitate precum benzina sau oțelul.
Practic, niciun producător de automobile nu a fost cruțat. Toyota Motor a închis liniile de producție în China. Fiat Chrysler Automobiles a oprit temporar producția la uzinele din Ontario și Mexic. Volkswagen a avertizat cu privire la problemele de producție din fabricile din China, Europa și Statele Unite. Ford Motor a declarat săptămâna trecută că o fabrică din Louisville, Ky, nu a funcționat timp de o săptămână din cauza lipsei de semiconductori
Producția de autovehicule a scăzut, iar cererea de electronice a crescut
În momentul în care pandemia de coronavirus a început, producătorii de autovehicule au redus comenzile în așteptarea scăderii vânzărilor. În același timp, producătorii de semiconductori și-au schimbat liniile de producție pentru a îndeplini comenzile în creștere pentru cipurile utilizate în produse precum laptopuri, camere web, tablete și smartphone-uri 5G. De asemenea, companiile și-au modernizat infrastructura digitală pentru a gestiona întâlnirile online și angajații care lucrează de acasă, în timp ce companiile de telecomunicații investeau în infrastructura de bandă largă, alimentând în continuare cererea de semiconductori.
Ulterior, vânzările de autovehicule au revenit mai repede decât era așteptat, la sfârșitul anului 2020. Se preconizează ca lipsa de cipuri să dureze și în anul 2021, deoarece producătorii de semiconductori au nevoie de 9 luni pentru a reconfigura producția.
„Electronica de consum a explodat”, a declarat Dan Hearsch, director general al firmei de consultanță AlixPartners. „Toată lumea a vrut să cumpere Xbox, PlayStation și laptop-uri, în timp ce producția de automobile se oprea. Apoi, automobilele s-au întors, mai repede decât era așteptat, și de aici a început problema”, a mai specificat acesta. Deși nu se așteaptă ca lipsa să determine creșterea prețurilor auto, cumpărătorii ar putea fi nevoiți să aștepte mai mult pentru a obține vehiculele dorite, informează NewYorkTimes.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Alternativa din capitalele europene, după interzicerea centralelor pe gaz. Ștefan Pălărie (USR): Nu transportă gaz până în apartament
- Dan Negru mai vrea o lege dacă se decide închiderea supermarketurilor în weekend: Să-i interzică lui Bartoș!
- AFM, finanțare de 1900 de euro pentru fiecare familie unde venitul pe membru este sub 1700 de lei. Ce este programul ”Prima Conectare”. ”Aduceți civilizația în casa omului”
- Modificarea adusă de Guvern pentru cei care locuiesc la bloc. Se schimbă modul de calcul și costurile pentru consumul de energie termică
- BANCUL ZILEI: După căsătorie...
- Mișcarea care va reduce drastic numărul de cancere în România. Ce e Programul Horizon. Aflăm totul de la europarlamentarii Dreapta Unită
- BANCUL ZILEI: Bulă, test la școală
- Programul garanție-returnare: Modificare pentru când aparatele de reciclare nu funcționează. Ministrul Fechet: Magazinul, obligat să le preia manual
- Alin Oprea, moment de sinceritate: "Cel mai mare regret al meu e faptul că nu este Medana mama copiilor mei"
- 97% din deșeurile din România sunt de proveniență industrială. Adevărul care doare: De aici luăm infringement-uri
- Detalii din culisele filmului Kingdom of Judas, prima producţie românească vorbită în limba engleză
- Lazea (BNR) spune că nivelul de trai din România nu mai crește. Ciuvică: Bate și el câmpii