Din consorţiu mai fac parte Ministerul italian al Economiei şi compania aeriană americană Delta.
Ministrul italian al Industriei, Luigi Di Maio, a dat asigurări că implicarea Atlantia în salvarea Alitalia nu va schimba intenţia Guvernului de a revoca concesionarea autostrăzilor gestionate de Autostrade per l'Italia. Relaţiile dintre coaliţia aflată la guvernare în Italia şi familia Benneton, care controlează Atlantia, s-au înrăutăţit în urma prăbuşirii unui viaduct pe autostrada A10, în regiunea oraşului italian Genova, care a provocat decesul a 38 de persoane. Autostrade per l'Italia, subsidiară a Atlantia, gestiona tronsonul de autostradă care s-a prăbuşit în august la Genova.
Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că Executivul vrea să-şi repare relaţiile cu familia Benetton şi cu Atlantia în schimbul ajutorului pe care urmează să îl acorde Atlantia pentru salvarea Alitalia.
FS a anunţat că încă trebuie să finalizeze planul de afaceri şi va face o ofertă de preluare oficială în următoarele săptămâni.
Autorităţile de la Roma sunt în căutarea unui cumpărător pentru compania aerian italiană care trece din nou printr-o perioadă dificilă.
Odată un jucător important în industria transportului aerian european, în ultimii ani Alitalia a avut de suferit de pe urma competiţiei trenurilor de mare viteză şi a transportatorilor low-cost, care au diminuat cota de piaţă şi profiturile sale. În 2017, Alitalia a fost plasată sub administrare specială, după ce salariaţii au respins un plan de restructurare ce viza reducerea efectivelor şi salariilor.
În ultimele luni, Ferrovie dello Stato (FS), societatea de căi ferate deţinută de statul italian, a încercat să pună la punct un plan de salvare pentru Alitalia şi a purtat discuţii în acest sens cu diverşi operatori aerieni. Însă, sursele citate de Reuters susţin că părţile nu au putut cădea de acord cum să structureze tranzacţia, astfel că, în lipsa unui partener industrial, Alitalia ar putea să se confrunte cu un viitor incert, deoarece nici Ferrovie dello Stato (FS) şi nici statul italian nu au competenţele necesare pentru a gestiona o companie aeriană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Plata pensiilor pentru luna mai. Daniel Baciu, șeful Casei de Pensii, precizări importante pentru pensionarii români
- Efectele prafului saharian asupra sănătății. Beatrice Mahler: Cine trebuie să aibă grijă să nu iasă din casă
- Ce nu știai despre praful din Sahara. „Călătoria“ de mii de kilometri datorită căreia se dezvoltă pădurea amazoniană
- Bacterie de origine fecală găsită în 2 milioane de sticle de apă ”de fițe”
- Horoscop 24 aprilie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care-și pierde controlul. Va fi foarte greu să-ți revii!
- Horoscop 25 aprilie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care nu trebuie să mai amâne o discuție delicată! Nu vei scăpa
- 5 pași pentru un somn mai bun conform oamenilor de știință
- Pască pufoasă fără aluat
- Ce se întâmplă cu pensiile românilor. Răsturnare de situație de la Poșta Română
- Judecătoarea din dosarul lui Vlad Pascu, autoarea unor gafe intolerabile, mută în fața presei. Tace mâlc