Este foarte greu, dacă nu imposibil, să vorbești despre un actor așa, în general. Ajungi inevitabil la formulări sterile și vag personalizate. Despre fiecare rol ar trebui măcar un cuvânt. Pentru că fiecare rol e o operă în sine și caracterul metonimic al situației lasă ceva nespus. Este exact cazul lui Marius Bodochi, în relație cu care ar trebui folosite multe epitete: ludic, profesionist, puternic, interiorizat, exteriorizat, sentimental, dur, cameleonic, versatil, toate în relație cu rolurile sale. Omul este important doar prin vârsta pe care o împlinește, ca arhivă de personaje. Acestea însă, rolurile-personajele, ne împlinesc viața nouă, spectatorilor. Mă bucur că sunt contemporan cu omul Marius Bodochi. Mă simt însă împlinit cu personajele sale. – Ioan Cristescu
Despre Marius Bodochi
A absolvit Institutul de Teatru din Târgu Mureș, la clasa profesorului Constantin Codrescu, promoția 1982. În intervalul 1991-2000 a fost profesor de an, lector universitar la Universitatea „Babeș Bolyai" Cluj, Facultatea de Litere, Catedra de Teatru. Şi prezenţa în cadrul nenumăratelor emisiuni de televiziune a avut un cuvânt de spus în privinţa popularităţii de care se bucură acum actorul și crede că lumea de astăzi se reîntoarce către teatru, pentru că teatrul e o artă vie, se întâmplă acolo, lângă spectator, şi e ca în dragoste, nu poţi înlocui partenerul cu computerul. „Am ambiţia să construiesc cât mai temeinic personajul, aşa încât să nu-mi reproşez prea multe la premieră. Ştiu că sunt propriul meu instrument şi trebuie să am mare grijă, să-l acordez cât mai bine şi să nu distonez în ansamblu. Spectacolul e o artă de echipă, nu spun o noutate, dar uneori mai uităm acest adevăr şi ne mai place să jucăm, şi atunci când nu e cazul, rolul solistului", spune Marius Bodochi.
A debutat în 1982, în ultimul an de studenție, pe scena Teatrului Național din Cluj Napoca, cu rolul Cristopher Flanders din „Trenul nu mai oprește aici" de Tennessee Williams. Pe scena Teatrului Național „I.L. Caragiale" din București joacă din 2004.
A interpretat memorabil rolurile Constantin din „Săptămâna luminată", regia Mihai Măniuțiu la Teatrul Național Cluj, Dionyssos din „Bacantele", regia Mihai Măniuțiu la Teatrul Național București (1997), Bolinbroke din „Richard II", același regizor, Mihai Măniuțiu, la Teatrul Național București, Oberon din „Visul unei nopți de vară" în regia lui Victor Ioan Frunză, la Teatrul Național Cluj, Regele din „Regele moare", regia Victor Ioan Frunză la Theatrum Mundi (2002), Antonio Salieri din „Amadeus", regia Marcel Top, la Opera Națională București (2010).
Intrarea este liberă, în limita locurilor disponibile, anunță organizatorii într-un comunicat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Horoscop 25 aprilie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care nu trebuie să mai amâne o discuție delicată! Nu vei scăpa
- Satul în care vin turiști din Austria, Germania, Belgia și de peste Ocean. Tanti Emilia dezvăluie secretele ciorbei de miel: ”Este regele ciorbei”
- O nouă escrocherie face ravagii în Franța. Ce este metoda "cetățeanul român"
- Acoperiș pe toate blocurile. Sociologul Bulai vine cu o idee inedită, ca la țară, dar cu ”super rentabilitate”: Micul Paris pe bune!
- Mugur Ciuvică a spus cine ar fi cel mai bun președinte pentru România: E la ani lumină față de orice contracandidat / video
- Ucraina a refuzat ca o stradă din Odesa să se numească Mihai Eminescu. Ce variante au fost acceptate
- Loto 6/49. Rezultatele tragerilor de joi, 25 aprilie, 2024. Report cumulat la Noroc de peste 1,85 milioane de euro
- Iohannis zice că "economia României nu șchioapătă". Coșea: Bineînțeles că nu, pentru că se târâie ca un melc. Ce îi trebuie pentru a deveni "tigru"
- Salariu minim mai mare decât cel minim pe economie și șase salarii compensatorii pentru toți angajații din bănci. Acordul parafat miercuri cu sindicatele
- Dovada așteptării pentru București. Procentele pentru noii candidați, după ruptura PSD - PNL din Capitală - sondaj dcnews.ro