Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642
sau la adresa de e-mail redactia@dcnews.ro
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
DCNewsTV.ro -  Live  |  Video  |  Înregistrări

Stiri
 
27 sep, 14:03
Maşină electrică de 5000 de dolari. Tesla, făcută praf în China
Cunoscută la nivel mondial pentru camioanele și autoturismele sale, compania americană General Motors a obținut un succes surprinzător în China împreună cu partenerii săi locali: un vehicul electric mic care se vinde cu mai puțin de 5.000 de dolari, relatează Bloomberg.

Hongguang MINI EV, produs de SAIC-GM-Wuling Automobile Co., este mașina electrică a momentului în China, cea mai mare piață auto din lume. Vânzările compactei cu patru locuri le-au depășit pe cele ale gigantul industrial Tesla Inc. în august, consumatorii fiind surprinși de prețul său mic - între 4.230 și 5.600 de dolari și capacitatea sa de a rula peste 170 de kilometri cu o singură încărcare.

Comenzile au depășit 30.000 de unități în doar 50 de zile.

Succesul mașinii subliniază nevoia de mașini electrice la un preț corect. Tesla, la începutul acestei săptămâni, a declarat că intenționează să construiască un vehicul electric de 25.000 de dolari în aproximativ trei ani. Una dintre cele mai mari provocări în reducerea prețului vehiculelor electrice este bateria, care reprezintă în prezent aproximativ un sfert din costul unei mașini din cauza metalelor scumpe utilizate, cum ar fi litiul, cobaltul, nichelul și manganul.

„O mulțime de consumatori nu au nevoie de nimic extravagant, vor doar să facă naveta cu o mașină”, a spus Yale Zhang, fondatorul AutoForesight, o companie de consultanță din Shanghai. „Sunt pentru un produs precum MINI EV", scrie Mediafax. 

GM, mai puţine vânzări în China

 

GM a anunțat în ianuarie că a vândut aproximativ 3,1 milioane de vehicule în China în 2019, în scădere cu 15% față de 2018. Prăbușirea vânzărilor a fost agravată de războiul comercial cu SUA, iar vânzările mărcilor sale Buick și Chevrolet au fost lovite în plin.

MINI EV nu atrage subvenții guvernamentale din cauza autonomiei sale mai mici de 250 de kilometri.

"Aceasta este o piață uriașă pentru producătorii de vehicule electrice", spune Zhang. „SAIC-GM-Wuling a făcut posibilă vânzarea unui vhicul electric la un preț competitiv față de mașinile pe benzină fără nicio subvenție guvernamentală. Aceasta este o piatră de hotar. Este o mărturie a puterii în ceea ce privește controlul costurilor și gestionarea lanțului de aprovizionare. "

Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
Crossuri parteneri