Rezultate BAC 2020. Pânișoară: Singurul mare avantaj. Care sunt MARILE DEZAVANTAJE și problemele
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Florentina Constantin
WhatsApp
Prof. univ. dr. Ion-Ovidiu Pânișoară a vorbit despre modul în care sunt pregătiți elevii pentru Bacalaureat și factorul care își pune amprenta asupra acestora în timpul susținerii examenului. Care este cel mai mare dezavantaj al acestei evaluări de la final de liceu.

Marele dezavantaj al Bacalaureatului

"Primul element fundamental ar fi o distincţie între cele două tipuri de evaluare: pe de-o parte, avem evaluarea formativă, din timpul anului, şi, pe de altă parte, evaluarea sumativă sau de bilanţ - o evaluare după o unitate mai lungă de timp. Bacalaureatul este o evaluare sumativă. În principiu, evaluările formative au dezavantajul că profesorul se poate obişnui cu elevul, să îi dea o notă mai mare sau dimpotrivă mai mică, dacă are o părere proastă. Evaluarea prin Bacalaureat este obiectivă. Acesta este singurul mare avantaj. Dezavantajele sunt mari. Nu ai cum să evaluezi toate cunoştinţele copilului într-o unitate scurtă de timp şi acesta poate avea o problemă, poate să se simtă rău în ziua aia şi să nu fie relevant răspunsul lui.

De aceea, în mod normal, evaluările de final trebuie împletite cu evaluări pe parcurs, evaluări continue. Trebuie să vedem care a fost situaţia copilului pe tot parcursul anului şi să punctăm evaluarea sumativă. Din punctul ăsta de vedere, Bacalaureatul este obiectiv, că profesorul nu ştie cine a răspuns acolo. În schimb, marele dezavantaj este că nu cunoaşte parcursul elevului, capacitatea lui. Plusuri şi minusuri. Nu este rău să avem evaluare sumativă, dar problema este că nu trebuie să fie singură în toată povestea asta, ci combinată şi comparată cu evaluările formative", a spus prof. univ. dr. Ion-Ovidiu Pânișoară pentru DCNews.

"Impact puternic asupra bagajului emoţional al copilului"

"Este foarte recomandat ca elevii să participe la cât mai multe momente de examinare, inclusiv olimpiadele, concursurile care îi pun în situaţia aceasta de stres pentru că un concurs de acest tip are un impact foarte puternic asupra bagajului emoţional al copilului. Copilul este foarte stresat, dacă nu a mai avut astfel de experienţe înainte pentru că manageriază greu presiunea foarte mare pe care o resimte în aceste zile.

Copiii sunt destul de puţin pregătiţi pe parcursul liceului. Unii dintre ei, participând la diverse concursuri, au şansa să se concentreze mai bine şi să aibă capacitatea de a-şi gestiona mai bine emoţiile. Problema este legată de emoţii şi de capacitatea de sinteză a unui volum mare de informaţii. Dacă se lucrează la cele două lucruri, vom avea un copil care va reuşi să facă faţă bine Bacalaureatului.

 "Emoţiile îşi pun amprenta asupra examenului"

1. Dacă ştie să sintetizeze informațiile, să nu înveţe pe de rost şi să aibă capacitatea să înţeleagă la un nivel superior lucrurile, atunci am avut un prim element de câştig.

2. Să facă faţă emoţiilor pentru că degeaba a reuşit să sintetizeze informaţiile dacă în fața examenului se pierde. Ca să facă faţa emoţiilor, trebuie cursuri specializate pe care nu le facem în şcoală.

3. Mai multe situaţii în care el să fie pus pentru a experimenta. Înainte să ajungă în faţa unui examen dificil, trebuie să fie experimente. S-au mai încercat diverse simulări. Simulările ar trebuie să le facă din clasa a nouă, nu înainte. Să discute cu profesorii, să îi explice care au fost elementele respective, ce a învăţat bine, să fie ajutat în ceea ce priveşte gestionarea emoţiilor. Foarte mulţi copii se pierd din cauza emoţiilor. Emoţiile îşi pun amprenta asupra examenului, asupra copiilor. Presiunea este foarte mare, combinată cu o importanţă considerată mare, şi, dintr-odată, te-ai trezit cu el în față”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel