14 ian, 08:40
Peretele sau cum a reușit George Ivașcu să mărească rapid capacitatea Teatrului Metropolis de la 150 la 2500 locuri, în timp ce alte instituții sunt închise
În timp ce alte teatre s-au închis din cauza pandemiei, George Ivașcu a reușit, la Teatrul Metropolis, să mărească rapid capacitatea: dintr-o sală de 150 locuri s-a ajuns la aproximativ 2500. 
Peretele sau cum a reușit George Ivașcu să mărească rapid capacitatea Teatrului Metropolis de la 150 la 2500 locuri, în timp ce alte instituții sunt închise

În pandemie, teatrele s-au închis. Actorii nu au mai avut unde juca, iar spectatorii au văzut piese doar online, piese înregistrare care nu erau neapărat potrivite pentru acest format, pentru că erau făcute strict pentru arhivele teatrelor. Desigur, în loc de altceva, erau bune pentru a mai alina dorul de teatru văzut în public. Și ”Peretele”, regizat de Lia Bugnar, va fi tot online, dar vestea bună este că va fi live: adică vineri, 15 ianuarie, actorii vor juca pe scena Teatrului Metropolis, în timp ce publicul va fi în sufragerie. Și oricine va sta în primul rând.

Am văzut piesa ”Peretele” de vreo 30 și ceva de ori

 

Lia Bugnar revine pe scena teatrului live/online în dublă ipostază, cea de dramaturg şi regizor al spectacolului cu piesa “Peretele”, avându-i în distribuţie pe: Marius Manole, Adriana Trandafir, Gabriela Popescu, Maria Buza, Natalia Calin, Alexandra Salceanu, Raluca Ghervan, Catalin Babliuc, Andrada Corlat, Anghel Damian. Premiera va avea loc 15 ianuarie, ora 20.00. Am văzut piesa de vreo 30 și ceva de ori. Mi-a plăcut. Desigur, nu mă ocup de critică de teatru. O spun din perspectiva unui om care a văzut aproape tot ce poate vedea la Teatrul Metropolis. Dar, de departe, ce face Lia Bugnar este special. Habar n-am cum, dar piesele ei te fac să vrei să le vezi.

 

2. -imagine fara descriere- (marius-manole-peretele_81441400.jpg)

 

Revenind la ”Peretele”, dacă ai iubit vreodată, dacă ai păcătuit, dacă ai plâns, dacă ai râs, dacă te-ai bucurat, dacă ai trăit, atunci nu are cum să nu-ți placă piesa asta! Poate vei spune: ”n-am de ce să mă uit la ”Peretele”, eu nu-s cu teatru, mai bine ar merge un serial pe Netflix!” Poate așa aș tinde și eu să zic, dar spectacolul acesta mi se pare că este fix pentru oamenii care nu au mers niciodată la teatru. Vrei să faci pe cineva să mai meargă cu tine la teatru? Atunci du-l la ”Peretele”. Crede-mă, după ce va vedea piesa regizată de Lia Bugnar, i se va deschide apetitul de spectacole.

Iar la ”Peretele”, când se juca cu spectatori, era teribil să găsești bilete. Cum se punea programul, dispăreau! E adevărat că la Teatrul Metropolis cel mai des se joacă... "sold out", adică biletele la spectacole se vând imediat. Ca iubitor de teatru, nu aveai decât o soluție: să fii mereu atent când era anunțat programul. George Ivașcu, director al Teatrului Metropolis, care a construit cel mai modern teatru din România, spunea că publicul țintă este reprezentat de tineri. Actorul ne-a povestit, într-un interviu acordat în exclusivitate pentru DC News, că este bătaie pe bilete. ”La Teatrul Metropolis veți găsi un public tânăr pe care l-am gândit drept public țintă. Cei care iubesc teatrul vin în mod frecvent și atunci mă bazez pe ei ca pe niște prieteni. (...) Este un domn din Câmpina care cumpără, de exemplu, în mod curent, 50 de locuri, și vine cu prietenii să vadă spectacole. Este și o doamnă care ne-a reclamat pentru că luna aceasta nu a prins decât 125 de locuri, din păcate", spunea actorul într-un interviu la DC News.

Biletele la Teatrul Metropolis se vindeau repede nu doar datorită profesionalismului celebrilor actori care joacă pe scenă, ci și datorită prețului foarte mic, comparativ cu situația de la alte teatre, mai precis 35 lei.

 

Despre ”Peretele” am mai scris

 

"Peretele", în regia celui mai în vogă dramaturg român, Lia Bugnar, a dat ochii cu publicul la sfârșitul anului 2014. De atunci și până acum, se tot joacă la Teatrul Metropolis, unde abia mai găsești bilete pentru această piesă.

Este despre dragoste, soții înșelate, amante, copile lăsate fără avere, tați, prostituate, preoți, moarte, naștere - o lume întreagă despărțită de un perete. Se cântă, se dansează, se joacă, se râde foarte mult și sănătos în două ore și 13 minute. Are suspans, acțiune și niște replici savuroase care îți rămân în minte.

Scena este despărțită de un perete cu două povești diferite, dar care se completează și influențează. "Peretele" te face să treci de la o stare la alta și să vezi propriile probleme dintr-o altă perspectivă, una extrem de amuzantă.

 

3. -imagine fara descriere- (peretele-lia-bugnar_64616400.jpg)

Am văzut piesa de multe ori. Este genul de spectacol care îl cucerește și pe românul care nu este avid după teatru și fuge din calea relaxării de bun gust. De ce nu te plictisești de "Peretele"? Pentru că se joacă în foarte multe distribuții și mereu descoperi o altă abordare. 

"Peretele e o comedie. Şi cum râsul se poate defini numai pentru că există şi plânsul pe lumea asta, e în aceeaşi măsură şi o dramă. Gata, mă opresc aici, nu mai dezvălui nimic, că îmi vine să povestesc despre ce e, lucru pe care refuz să-­l fac", spunea Lia Bugnar. Și chiar nu merită povestit nimic, ci trebuie neapărut văzut!

În piesă se și cântă. Pentru că atunci când cuvintele nu-și mai iau rostul, când simțirea este peste prea puternică pentru a mai fi rostită, omul țipă sau cântă. 

Despre spectacolul de vineri, 15 ianuarie, ora 20.00, am vorbit cu George Ivașcu, directorul Teatrului Metropolis

 

Prețul pentru ”Peretele” este 35 lei. Difuzarea livestream în condiții optime costă. Costă platforma de livestreaming, costă echipamentul de filmare, de sunet, operatorii, sunetiștii. Actorul George Ivașcu, fost ministru al Culturii, directorul Teatrului Metropolis, a găsit calea legală să ofere cea mai mare parte din banii pe bilete actorilor.

 

”Traversăm cu toţii o perioadă dificilă, fără precedent, care nu este lipsită însă de provocări. De la efortul individual - care presupune o ieşire din starea de confort cu care eram obişnuiţi, până la efortul unor instituţii de a se adapta, de a găsi soluţii pentru a construi noi poduri, noi modalităţi de existenţă și, ca atare, noi modalităţi de expresie artistică.

De data aceasta însă, provocarea este cu atât mai mare cu cât demersul artistului nu se mărgineşte doar în a sonda înlăuntrul său, ci și aceea de a se racorda la noile modalități de comunicare pe care le presupune civilizaţia actuală. Începe să devină un lucru comun faptul că tehnologiile digitale vin în sprijinul artistului, oferind în acest moment  o nouă platformă de exprimare artistică”, a zis George Ivașcu într-un interviu pentru DC News.

”Poate că publicul va fi mai timid şi mai reticent la început şi cu siguranţă experiența trăită într-o sală de spectacol nu va putea fi înlocuită de nicio altă formă de receptare. Însă, în acest moment suntem cu toţii ca nişte copii care descoperă, învață, tatonează, experimentează. În calitate de manager sunt obligat să găsesc căile prin care artistul să-si poată continua activitatea, iar publicul să se poată bucura în continuare de spectacolele Teatrului Metropolis”, a mai zis actorul.

15 ianuarie, omagiu adus culturii 

 

”Ne asigurăm ca toate obligaţiile contractuale sunt îndeplinite, cheltuieli ce revin teatrului şi, mai apoi, onorariile către artişti. În acest sens, 15 ianuarie, Ziua Culturii Naţionale, este o dată pe care merită să o omagiem, cu atât mai mult cu cât vorbim despre literatura dramatică, şi un dramaturg cum este Lia Bugnar. Pe 15 ianuarie, de la ora 20:00, spectacolul “Peretele” va fi difuzat în sistem de livestreaming, ceea ce presupune că actorii vor fi la teatru, pe scenă, iar spectatorii, din orice colţ al țării şi al lumii vor putea vedea acest spectacol transmis in direct.

4. -imagine fara descriere- (peretele-metropolis-_65268200.jpg)

 

Şi pentru noi este o experienţă la fel de nouă cum este şi pentru publicul nostru. Condiţiile de filmare sunt excepţionale, 6 camere video, sunet şi imagine de înaltă calitate... aş îndrazni să spun că cei care îşi vor cumpăra bilet vor sta cu toții în “rândul întâi al sălii de spectacol” fiind în acelaşi timp, în confortul şi siguranța propriului cămin, o experienţă similară celei oferite de teatrul TV. După aproape un an de distanţare fizică, paradoxal,  platformele digitale ne-au adus dacă nu mai aproape, cu siguranţă o dorinţă mai mare pentru emoţie şi întâlnirea cu celălalt”, ne-a mai zis George Ivașcu.

AICI PUTEȚI CUMPĂRA BILETE PENTRU ”PERETELE”: 

https://streamerse.net/event/peretele?fbclid=IwAR3vUUPSX7qGUlapFuEImt0UPLG478Fqpfwds_8qDW3F24TAPEtJ6Fbrz_w

 

 

 

Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
Crossuri parteneri