27 noi 2020 / 17:46
Planul Național de Redresare și Reziliență. Corina Crețu: „Acesta este adevărul!“
Într-o postare pe pagina sa de Facebook, Corina Crețu a vorbit despre Planul Național de Redresare și Reziliență. Iată ce își propune acesta.
Corina Crețu  Foto: Crișan Andreescu

Europarlamentarul român Corina Crețu a vorbit despre Planul Național de Redresare și Reziliență. Iată ce reprezintă acesta și ce își propune.

„Planul Național de Redresare și Reziliență conține, de fapt, investiții la care România s-a angajat deja de foarte mult timp. Aceste proiecte trebuiau oricum implementate, cu sau fără această pandemie

Planul Național de Redresare și Reziliență trebuie să fie unul realmente inovator - așa cum e nevoie în astfel de momente pentru orice țară. Chiar sper ca acest document să nu devină obiectul unor exerciții de imagine, indiferent de partidul care se află la un moment dat sau altul la guvernare. Îmi pare rău, dar forma în care acesta a fost lansat ieri este foarte generală.

Cred că trebuie să evităm politizarea acestei dezbateri publice, dar trebuie spus adevărul: multe dintre proiectele la care face referire Planul Național de Redresare și Reziliență au fost deja discutate și semnate de România pe parcursul mandatului meu de Comisar European pentru Politică Regională sau reprezintă continuări ale acestora, mai ales cele care privesc infrastructura. Vă prezint doar câteva dintre acestea:

Rețea de infrastructură rutieră integrată pentru zona orbitală din București: 2019, 1 miliard EUR / https://bit.ly/37aOWc5

Autostrada A3: secțiunea Sebeș și Turda: 2018, 272 milioane EUR / https://bit.ly/2J4Ari1

Autostrada A3: secțiunea Câmpia Turzii - Ogra - Târgu Mureș: 2018, 246 milioane EUR / https://bit.ly/3q69GdD

Autostrada A7: se face referire la un așa-numit ”coridor rutier”, fără a se specifica dacă va fi autostradă sau drum expres. Am menționat încă din 2017 că aceasta reprezintă una din prioritățile Comisiei Europene / https://bit.ly/36cQKSI

Conexiuni feroviare rapide: 2017, 198,2 milioane EUR / https://bit.ly/37jMn7I și 2018, 1,3 miliarde EUR / https://bit.ly/2V5iGBw

Magistrala de metrou M6 între stațiile 1 Mai - Tokyo: 2019, 517 milioane EUR / https://bit.ly/33nXbjU

Magistrala de metrou M5: 2017, 252 milioane EUR / https://bit.ly/3q8zgPh

Reabilitarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Bucureşti Băneasa şi Feteşti – Constanţa: 2016, 226 milioane EUR / https://bit.ly/39jL5Mv

Înțeleg faptul că, potrivit termenelor impuse Statelor Membre, Guvernele naționale sunt obligate sa depună luna aceasta proiectele pe care intenționează să le implementeze în baza Mecanismului de Redresare și Reziliență, dar cred că România are nevoie de mult mai mult decât ceea ce vedem în acest plan.

Nu pot decât să sper că negocierile între Statele Membre vor fi deblocate cât mai curând, astfel ca noi, în Parlamentul European, să putem aproba sumele în ansamblul lor, precum și pentru fiecare stat în parte.

Foarte important de menționat este și faptul că cei 30,4 miliarde EUR trebuie cheltuiți de România în 4 ani.

Din această sumă, granturile nerambursabile sunt de doar 13,7 miliarde EUR, iar împrumuturile sunt de 16,6 miliarde EUR. Din punctul meu de vedere, ar trebui lansată o largă dezbatere națională, mai ales cu specialiști din sfera economică, oameni care să își exprime punctul de vedere în legătură cu oportunitatea îndatoririi suplimentare a României.

Voi urmări constant, în calitate de Membră a Parlamentului European, toate aceste aspecte, în primul rând evoluția negocierilor asupra Mecanismului, precum și stabilirea Regulamentelor prin care banii alocați pot fi atrași pentru proiecte concrete - acestea vor fi subiectele aflate pe agenda noastră în ședința Comisiei pentru Politică Regională de săptămâna viitoare.

Weekend plăcut tuturor, multă sănătate!“

 

Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
Crossuri parteneri