În statele membre ale UE, peste jumătate din flota de aeronave aveau 20 de ani sau mai mult în Suedia (55%), Lituania (52%) și Croația (50%). De asemenea, aeronavele cu vârsta de 20 de ani sau mai mult constituie mai mult de o treime din flota din Bulgaria (44%), Cipru (40%), România (39%) și Danemarca (35%).
Din totalul flotei de aeronave din UE, aproximativ o cincime (21%) din aeronave aveau vârsta mai mică de 5 ani. Aproape o treime din aeronave (27%) aveau între 5 și 9 ani și 19% aveau între 10 și 14 ani. Restul de treimi din aeronavă (34%) aveau 15-19 ani (17%) sau 20 de ani sau mai mult (17%).
Regatul Unit, principalul operator de aeronave din UE în 2017
În 2017, Regatul Unit a fost principalul operator de aeronave din UE, care a rulat peste 1 312 de aeronave. Cu alte cuvinte, operatorii din Marea Britanie au reprezentat aproape unul din cinci aeronave din UE (20%). În urma lor au fost Germania cu 1 100 de aeronave (16% din flota de avioane din UE), Franța (571 aeronave, 9%), Irlanda (569 aeronave, 8%) și Spania (509 aeronave, aproape 8%), transmite sursa citată.
Operatorii din Finlanda nu aveau aeronave în vârstă de 20 de ani sau mai mult, această cotă fiind mai mică de 10% în Luxemburg (3%), Cehia (6%), Irlanda și Austria (ambele 7%), precum și Olanda (puțin sub 10%). O pondere semnificativă a flotei a fost constituită din aeronavele recente (cu vârsta mai mică de 5 ani) în Ungaria (49%) și Malta (42%). Următoarele clasamente au fost Luxemburg (31%), Finlanda (30%), Irlanda și Spania (ambele 27%), Olanda (25%) și Regatul Unit (23%), transmite Mediafax.
În schimb, operatorii din Croația și Cipru nu aveau aeronave mai vechi de 5 ani. În alte 9 state membre ale UE, mai puțin de 10% din flota de aeronave erau alcătuite din aeronave mai mici de 5 ani: Bulgaria, Lituania și Slovacia (fiecare 4%), Slovenia (5%), România (6%), Cehia , Estonia și Italia (fiecare 7%), precum și Grecia (puțin sub 10%).
Datele exclud avioanele cu motoare cu piston, elicopterele şi aeronavele cu o greutate maximă la decolare mai mică de 2.600 de kilograme. Oficiul European pentru Statistică precizează că peste un miliard de pasageri au călătorit cu avionul în Uniunea Europeană, anul trecut.
Care este situaţia în România
În România, din Aeroportul Internațional "Henri Coandă" din București, 10% dintre pasageri au avut zboruri naționale (către alte orașe din țară), 16,6% extra-UE (către țări din afara Uniunii Europene) și 73,4% intra-UE (către și din alte state membre ale Uniunii Europene). De asemenea, de la Aeroportul Internațional "Avram Iancu" din Cluj, 18,2% dintre pasageri au înregistrat zboruri naționale, 8,3% extra-UE și 73,5% intra-UE.
Totodată, Londra-Heathrow și Paris-Charles de Gaulle au fost cele mai aglomerate aeroporturi din Europa. Împreună, au transportat în jur de 2,3 milioane de pasageri pe un singur traseu către SUA. Aeroporturile din Amsterdam, Frankfurt-Main și Adolfo Suarez Madrid-Barajas au fost utilizate în special pentru zborul către alte destinații europene.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Orașul din România unde nu există ambuteiaje. Titi Aur: De ce se circulă extraordinar, în ciuda faptului că e foarte aglomerat / video
- Aderarea completă a României la Schengen. Comisarul European pentru Afaceri Interne, anunț important. Când ar putea fi eliminate și controalele la frontierele terestre
- Ce sunt tahionii, particulele "suspecte" care au invadat Universul
- "Sunt distrusă psihic". Ilona și Ristei, cădere nervoasă: "Este un fel de Sandu Ciorbă, ȋn chineză!"
- Naty Badea: Nu mai este de trăit în Italia. Mie îmi este foarte teamă chiar și să merg pe stradă
- Proiectul Ministerului de Interne care vizează îmbunătățirea și modernizarea sistemului. Bogdan Despescu, explicații / video
- Avocatul Poporului vrea să le facă dreptate „copiilor pandemiei” care au pierdut doi ani de școală
- USR, proiect de lege privind trimiterea pacienților de la stat la privat. Rafila, reacție
- Previziunea lui Ciuvică privind alegerile pentru Primăria Capitalei: Ia peste 40% / video
- Chirieac, după riposta Israelului asupra Iranului: S-ar putea să încheiem această pagină neagră din istoria Orientului Mijlociu