Eixstă linii de cale ferată care se întind inutil pe bulevarde importante ale Bucureștiului, o capitală aflată în topul primelor zece orașe ale lumii în privința aglomerației. Sutele de mii de șoferi din zona metropolitană sunt obligați să îndure zilnic traficul infernal cauzat, printre altele, și de aceste treceri la nivel cu calea ferată care, în bună măsură, au devenit niște capcane pentru mașini.
Cine răspunde?
DCNews a făcut demersuri pentru a afla cine este responsabil de aceste căi ferate, "întreținute" parțial, pline de rugină și pe care nu s-a mai văzut trecând, de mulți ani, vreo locomotivă. Însă ele continuă să existe și să ocupe spațiu important într-un oraș sufocat, în care bulevardele devin locuri de staționare la orele de vârf.
În urma adresei făcute către Primăria Municipiului București, pentru a afla cine sunt proprietarii și beneficiarii acestor linii ferate, dar și cei responsabili de întreținerea trecerilor la nivel, am primit un răspuns prin care am fost direcționați către CFR-ul, care ar fi singurul răspunzător. Răspunsul CFR-ului contrazice parțial răspunsul PMB și scoate la lumină o reală problemă.
"Liniile de cale ferată, inclusiv trecerile la nivel, prezente pe raza Municipiului Bucureşti se află în administrarea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA și preponderent, în administrarea societăţilor comerciale ce deţin linii ferate industriale.", răspunde CFR SA.
Încurcați în procedură
Documentarea DCNews cu privire la liniile ferate neutilizate, care însă mănâncă din spațiul atât de important și indirect timpi de deplasare pentru șoferi, a fost confirmată de CFR SA. "Liniile ferate neutilizate, aflate în administrarea CFR SA, sunt linia 301 Kf Progresu- Rahova şi linia 301 Kg Rahova – Cotroceni. Sunt întreprinse demersuri pentru casarea liniilor neutilizabile. Dezafectarea acestora este posibilă doar după parcurgerea tuturor etapelor necesare, în conformitate cu prevederile legale privind casarea mijloacelor fixe aflate în domeniul public al statului", răspunde CFR SA.
Miercuri vă vom prezenta situația trecerilor la nivel cu calea ferată în București și sumele cheltuite de CFR SA pentru întreținere.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Orașul din România unde nu există ambuteiaje. Titi Aur: De ce se circulă extraordinar, în ciuda faptului că e foarte aglomerat / video
- Naty Badea: Nu mai este de trăit în Italia. Mie îmi este foarte teamă chiar și să merg pe stradă
- Proiectul Ministerului de Interne care vizează îmbunătățirea și modernizarea sistemului. Bogdan Despescu, explicații / video
- USR, proiect de lege privind trimiterea pacienților de la stat la privat. Rafila, reacție
- Previziunea lui Ciuvică privind alegerile pentru Primăria Capitalei: Ia peste 40% / video
- "Sunt distrusă psihic". Ilona și Ristei, cădere nervoasă: "Este un fel de Sandu Ciorbă, ȋn chineză!"
- Avocatul Poporului vrea să le facă dreptate „copiilor pandemiei” care au pierdut doi ani de școală
- Aderarea completă a României la Schengen. Comisarul European pentru Afaceri Interne, anunț important. Când ar putea fi eliminate și controalele la frontierele terestre
- Epidemie de gripă și scarlatină în România! Informații de ultimă oră
- ANAF a publicat Ghidul privind tratamentul fiscal aplicabil veniturilor obținute de persoanele fizice din prestarea unor activități de înfrumusețare/întreținere corporală
- Nu e perioada planurilor. Daniela Simulescu: Să nu te superi că lucrurile nu ies cum ai visat azi-noapte!
- Cum a ajuns obez un copil de mare sportiv. Psiholog: Și-a arătat trei traume din două propoziții
- Sectorul 1, după ce Clotilde a promis creșe, grădinițe și școli: 800 de copii au rămas de din afară