În urma intervențiilor inițiale ale UNTRR, Comisia Europeană a răspuns UNTRR, prin Ministerul Finanțelor Publice (MFP), în sensul că se opune divulgării scrisorii de punere în întârziere din 19 iulie 2018 transmisă Guvernului României, deoarece nu poate fi invocat interesul public. Față de această situație, UNTRR a transmis Comisiei Europene că prin modificarea legislației RCA actuale vor fi afectate peste 7,6 milioane de autovehicule din România și deținătorii acestora, ceea ce reprezintă peste o treime din populația României.
Abordarea UE, inadminisbilă
Orice solicitare de modificare a legislației trebuie cunoscută de toți actorii din piață, iar aici ne referim la clienți, la cei care plătesc asigurările RCA, și nu doar de companiile de asigurări. Uniunea Europeană este structurată pe dialog și transparență, iar rolul Comisiei Europene este de a informa cât mai bine cetățenii de orice modificare cu impact financiar asupra acestora, în condițiile în care piața RCA din România se ridică la 1 miliard de euro anual. Totodată, potrivit aceluiași articol invocat de Comisia Europeană – art. 4(2) din Regulamentul 1049/2001, scrisoarea primită de autoritățile române de la Comisia Europeană (CE) în data de 19 iulie 2018, de punere în întârziere cu privire la normele referitoare la asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto, ar trebui desecretizată, întrucât impactul acesteia reprezintă ”un interes public superior care justifică divulgarea conținutului documentului în cauză”. UNTRR consideră inadmisibilă abordarea Comisiei Europene de a ține secret o scrisoare cu impact financiar uriaș pentru 7,6 milioane de cetățeni ai Uniunii Europene și solicită sprijinul Guvernului, Ministerului Finanțelor Publice, Ministerului Afacerilor Externe și Autorității de Supraveghere Financiară pentru desecretizarea scrisorii din data de 19 iulie 2018.
Cine ar avea avantaje
Pentru a aduce modificări concrete și echilibrate actualei legislații RCA, conținutul scrisorii primite de la Comisia Europeană ar trebui desecretizat, în caz contrar există riscul ca prin schimbarea legislației să fie avantajate doar companiile de asigurări, fiind recreate condițiile revenirii la tarifele (peste 5.000 de euro/an pentru un autocamion la clasa de bază B0, chiar peste 10.000 - 20.000 euro pentru cele care înregistrau daune, indiferent de valoarea acestora) și situația de criză de la mijlocul anului 2016.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Horoscop 25 aprilie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care nu trebuie să mai amâne o discuție delicată! Nu vei scăpa
- O nouă escrocherie face ravagii în Franța. Ce este metoda "cetățeanul român"
- Mircea Badea, propunere tare pentru șoferii de mașini electrice: Ori protejezi natura, ori ce faci?!
- Salariu minim mai mare decât cel minim pe economie și șase salarii compensatorii pentru toți angajații din bănci. Acordul parafat miercuri cu sindicatele
- Satul în care vin turiști din Austria, Germania, Belgia și de peste Ocean. Tanti Emilia dezvăluie secretele ciorbei de miel: ”Este regele ciorbei”
- Acoperiș pe toate blocurile. Sociologul Bulai vine cu o idee inedită, ca la țară, dar cu ”super rentabilitate”: Micul Paris pe bune!
- Ucraina a refuzat ca o stradă din Odesa să se numească Mihai Eminescu. Ce variante au fost acceptate
- Mugur Ciuvică a spus cine ar fi cel mai bun președinte pentru România: E la ani lumină față de orice contracandidat / video
- Loto 6/49. Rezultatele tragerilor de joi, 25 aprilie, 2024. Report cumulat la Noroc de peste 1,85 milioane de euro
- Iohannis zice că "economia României nu șchioapătă". Coșea: Bineînțeles că nu, pentru că se târâie ca un melc. Ce îi trebuie pentru a deveni "tigru"