Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642
sau la adresa de e-mail [email protected]
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
DCNewsTV.ro -  Live  |  Video  |  Înregistrări
Stiri
 
10 aug, 11:18
Zborul cu avionul, COȘMAR după starea de urgență? Celebrul pilot Osiceanu, AVERTISMENT
Experimentatul pilotul Cezar Osiceanu a comentat exclusiv pentru DC NEWS cea mai recentă tragedie aviatică din India și a explicat dacă ar trebui să ne temem sau nu de zborul cu avionul, în pandemie.

„India este o țară cu o dezvoltare fabuloasă a aviației și a avut nevoie de foarte mulți piloți «expats» (expatriați), adică oamenii din exterior care îi antrenează pe cei din țară. Aeroporturile din India, pe lângă că sunt foarte puține și proaste, cu mijloace de navigație slabe, cu tot tacâmul infrastructurii și așa mai departe, mai aveau și problema poziționării, fiind în zone extrem de greu accesibile și foarte periculoase din punct de vedere al zborului”, a explicat pilotul.

„În timp, au început să se dezvolte, să-și ia noi avioane, însă aeroporturile au rămas în aceeași situație neplăcută. Dacă ne uităm la aeroportul tragediei, este înconjurat de munți, are o râpă la final, unde s-a și prăbușit avionul”, a mai spus Cezar Osiceanu.

Lipsa de antrenament poate fi fatală

 

„Un alt aspect este legat de zilele noastre. Toată lumea din aviație a început acum să conștientizeze că lipsa de antrenament provocată de pandemie începe să producă efecte în timp, fiindcă vremea rea a fost, este și acum și este și în continuare, pistele sunt aceleași, însă acum se cumulă cu o lipsă de antrenament. Sistemele de venire automată la aterizare au și ele niște limitări, nu le poți folosi oriunde, oricum. Este nevoie de calibrarea aparaturii de la sol, dar și celei din cabină. Nu toate aeroporturile din lume, mai ales prin Grecia, nu sunt dotate cu acest sistem numit ILS (instrument landing sistem, n.r.)”, a continuat pilotul.

„Ne îngrozim de datele pe care le are orice pilot în înregistrările sale, tocmai pentru că acum, în această perioadă, au zburat cu preponderență instructorii și comandanții, mai puțin copiloții. Ori, la un moment dat, în momentul în care tu zbori, odată ce o treime din restricții sunt prezente, atunci nu aterizează copilotul, atunci aterizează comandantul. Sunt probleme chiar și la comandat dacă acesta zboară cam puțin. Aici este vorba de antrenament”, a mai spus experimentatul pilot TAROM.

Cât de sigur este zborul, în pandemie?

 

„Lumea trebuie să tragă concluziile”, a răspuns pilotul când a fost întrebat despre siguranța zborului cu avionul din această perioadă. „Dumneavoastră, când vă suiți la volan, după o perioadă de un an de pauză (echivalentul a 3 luni de pauză în aviație, n.r.), credeți că veți funcționa la fel de bine?”.

„Pe de altă parte, șofatul este pe pământ, aviația este în aer. Discuția care are loc este legată de o multitudine de factori și condiții care niciodată nu vor fi identice și care vor funcționa toate într-un sens divergent față de intențiile dumneavoastră”, a conchis Cezar Osiceanu.  

Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
Crossuri parteneri